۶ مسیر و روایت از تحصیل تا مهاجرت

چالش‌های نسل جوان در توسعه مسیر شغلی

پیدا کردن مسیر شغلی مناسب و توسعه‌ش دغدغه خیلی‌ها بوده و هست و با این حال شاید این‌طور به نظر بیاد که نسل جدید،چون با دنیای اینترنت و اطلاعات گره خورده و دسترسی به منابع نامحدود داره، این مسیر براش آسون‌تره اما اتفاقا چالش‌های خاص خودشون رو دارن. درواقع با وجود این حجم از اطلاعات و فرصت‌ها، پیدا کردن مسیر شغلی و توسعه فردی باید راحت‌تر باشه، اما واقعیت اینه که همین تنوع و گستردگی اطلاعات گاهی خودش باعث سردرگمی می‌شه. انتخاب‌های بیشماری که پیش رو دارن، می‌تونه فشار زیادی روی شونه‌های جوون‌ترها بذاره، طوری که ندونن کدوم مسیر براشون مناسبه.

علاوه بر این، سرعت تغییرات توی دنیای امروز به قدری زیاده که شغل‌ها و مهارت‌هایی که امروز پرطرفدارن، شاید فردا دیگه اهمیت زیادی نداشته باشن. این عدم قطعیت، چالش دیگه‌ایه که نسل جدید باهاش دست و پنجه نرم می‌کنه. برای اینکه بتونن تو این شرایط پیشرفت کنن، نه تنها باید به اطلاعات و منابعی که دارن تکیه کنن، بلکه باید انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشن و همیشه آماده یادگیری و تطبیق با شرایط جدید باشن.
علاوه بر این‌ها، برای جوانان ایرانی با توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و سبقه آموزشی و… کار دشوارتر هم هست به ویژه این که مهاجرت برای تحصیل یا کار هم دغدغه بسیاری از اون‌هاست…

در اپیزود ۱۰۰ پادکست که یک اپیزود خاص و متفاوت هست قراره با دوستانی صحبت کنیم از همین نسل که در حال توسعه و شکل‌دهی به مسیر شغلی‌شون هستن و با وجود چالش‌هایی که مطرح شد، سخت تلاش می‌کنند تا راه خودشون رو پیدا کنن و مسیر حرفه‌ای مطلوبشون رو بسازن:
پدرام پورعسگری، دانشجوی دکتری مدیریت و سازمان دانشگاه ویکتوریا
امیر روحانی، کاندیدای دکتری دانشگاه مک گیل و محقق باتری‌های لیتیوم یونی در کانادا
پویا راکی، توسعه‌دهنده ارشد جاوا اسکریپت و تک لید در آلمان
مریم جامعی، مهندس معمار و متخصص فنی مصالح مدرن ساختمان در آلمان
عاطفه مرادی، دانشجوی دکترای ریاضیات و آمار در کالج دانشگاه دوبلین
پگاه تاج الدینی، کارشناس ارشد بیوشیمی و مهندس تضمین کیفیت در نروژ

با ما در این اپیزود جذاب همراه باشید تا با مسیر و تجربیات این عزیزان بیشتر آشنا بشیم و از هر یک بیاموزیم.


خبرنامه

هر یکشنبه در اینباکس شما با: ۳ ایده‌ی کوتاه از ما برای شما، ۲ ایده و نقل‌قول از دیگران برای شما، ۱ پرسش برای شما و ما برای اندیشیدن + اخبار گذشته، حال، و آینده پادکست

آخرین وبینار

ویزای تلنت

دیگر پادکست ها